COL·LABORACIÓ DE LES FAMÍLIES

En aquest espai hi anirem encabint totes les aportacions realitzades per les famílies de l’alumnat de quart.

Col·laboració de R.V. ( pare de N.V. de 4t b)

El divendres 17 de febrer, els alumnes de 4t, vam gaudir de la col·laboració del pare d’un alumne de 4t B,

Ens va ensenyar com actuar en cas d’urgència, i a resoldre situacions quan la gent ens necessita. Gràcies Rafa!!!
http://www.kizoa.es/Editar-Vi…/d97053687k7388590o1l1/rafa112

 

Col·laboració de A.A ( mare de O.P de 4t B)

Els alumnes de 4t, ahir dimecres 15 de febrer, vam rebre la visita de la mare d’un alumne de 4t b i de varis membres de la fundació Àuria. Vam poder gaudir d’una experiència molt maca, compartint una hora amb ells i aprenent com es comuniquen i tot allò que fan en el seu dia a dia! Gràcies.

 

Col·laboració de P.M. ( pare de C.M de 4t A i P.M de 4t b)

El dimarts, dia 14 de febrer, vam tenir una col·laboració a les aules de quart del pare de dues alumnes . Ens va explicar tot el que suposa el món de l’etiquetatge. Gràcies Pep!!!

Aquí teniu una mostra dels diferents moments

https://www.kizoa.es/Editar-Videos-Movie-Maker/d96212475k2328785o1l1/collaboraci-pep

Col·laboració de M.S ( mare de M.S de 4t B)

I ens arriba una nova aportació. En aquest cas és un vídeo que ajuda a tractar l’emoció de la ràbia “Solo respira”. Moltes gràcies!!!

 

 

 

Col·laboració de E.J ( mare de M.S de 4t A i E.S de 4t B)

Una nova aportació referent a un vídeo d’un poema il·lustrat, el contingut del qual és molt d’actualitat.

http://www.catorze.cat/noticia/5362/podries

Moltes gràcies famílies!!!

 

 

 

 

Col·laboració de M.S ( mare d’ O.S. de 4t B)

Ja fa dies ens va arribar aquesta aportació. Una temàtica molt important!!!

Hem trobat aquest vídeo sobre la relació entre germans explicada de forma divertida.

 

Col·laboració de E. J.  mare de M.S. de 4t A i E.S. de 4t B

I les famílies segueixen participant!!! En aquest cas una bona reflexió pels pares.

Adjunto l’enllaç a un article que m’ha agradat molt. És una lectura sobretot pels pares.
http://www.catorze.cat/noticia/4337/aquest/moment/dur/sempre

Col·laboració de S. R.  mare de M.F. de 4t B

El conte dels Suaves calentitos y els Fríos picantes

Molt lluny, entre muntanyes, hi havien dos petits pobles, un era un poble molt feliç on la gent reia i s´abraçava i compartien alegries i l’altre era un poble on tothom estava molt enfadat quasi bé sempre, la gent es mirava amb recel, tenien molta enveja els uns dels altres i no gaudien de res.
Els dos pobles eren iguals, separats per les muntanyes, no es veien entre ells, però en tots dos la gent que hi vivia tenia recursos semblants, el sol hi brillava igual, però no tothom el veia.
Un dia dos excursionistes varen arribar al poble enfadat i no es podien creure que la gent visqués tant malament, caminaven encorbats i quasi mai es miraven als ulls.
Els excursionistes van marxar molt ràpid del poble, ja que s´hi sentien molt malament, i van anar a buscar un altre lloc on passar el dia, i al creuar la muntanya van anar a parar al poble feliç.
En arribar van veure la gent alegre, rient i gaudint del sol o de la pluja, compartien el que fes falta, i aquell ambient era realment encantador.
Passejant van trobar un avi assegut a la porta de casa seva i es van parar a saludar-lo per preguntar-li quin era el motiu de tanta alegria.
L’avi , encantat de la vida, els hi va explicar el conte de la bruixa bona que tenien al seu poble i que cada dia obria la seva caixa, i hi treia unes boletes suaus i calentes de peluix, els SUAVES CALENTITOS que repartia arreu i que aquesta era la causa de la seva alegria i felicitat.
Els excursionistes varen preguntar-li pel poble dels enfadats i l´avi els va explicar que allà hi havia una bruixa molt dolenta que cada mati repartia FRIOS PICANTES, obria la capsa i treia unes boles fredes i amb punxes, i les llançava amunt i queien sobre els habitants, motiu pel qual la gent era molt desgraciada i estava permanent enfadada.
*Repartir molts suaves calentitos i pocs fríos picantes !
Faràs més feliços als altres i això et retornarà una i més vegades a tu , que també seràs feliç.
SUAVE CALENTITO
És una manera excel·lent de recolzar una persona, realçant una virtut ( qualsevol) .
Exemple: m’ agrada de tu que sempre ets molt puntual , això no està del tot bé però estic convençuda que tu ho pots fermillor, m´agrada com ets, que bé que estiguis aquí, que bo és comptar amb tu, me n’ alegro que tot et vagi bé, t´ho mereixes…..
FRÍO PICANTE
És la manera de perdre les amistats i quedar-nos sols al nostre entorn, si no tenim res de bo per dir, millor callar.
Exemple: fas mala cara, et veig mes gras o grassa, i ets molt lent/a , ho has fet malament, no vals per fer això, no ho intentis perquè no és per tu, no t´anirà bé….

Col·laboració d’A.S mare de J.N de 4t A

Amb aquesta aportació ens conviden a que tots obrim els sentits per gaudir el que ens envolta.

Cliqueu aquí!

Un vídeo que convida a una reflexió molt interessant ( una col·laboració de J.B, mare de J.B de 4t B)

És una cançó amb anglès que vull  compartir amb l’alumnat.
És un vídeo molt emotiu, que tracta d’ uns pares que s’han separat i el fill ho passa malament.
A mesura que passa el temps es va fent adult, i accepta millor les decisions. És força enriquidor.

Moltes gràcies per aquesta col·laboració.

 

El valor real dels diners… (Una col·laboració del X.C. pare del M.C. de 4tA)

Els alumnes de 4t hem pogut gaudir d’una xerrada molt interessant sobre la història dels diners. Hem descobert el valor real dels diners.

Hem parlat de l’esforç, de l’estalvi, de la responsabilitat en la utilització dels nostres recursos i moltes coses que el pare del M.C. ens ha mostrat i ensenyat.

Agraïm la seva aportació perquè ens ajuda a entendre millor un aspecte de les nostres vides que és important controlar i gestionar.

Podeu veure els diferents moments clicant aquí

Col·laboració A.M ( pare A.M de 4t B)

Avui, divendres 20 de maig, ens ha visitat a les dues aules de quart el pare d’un alumne. El motiu de la visita ha estat una detallada explicació de la seva feina. Feina que valorem molt pel gran servei que suposa per a la ciutadania. Tant és així que ens ha parlat de les diferents especialitats que hi ha dins dels Mossos d’esquadra: Trànsit, Seguretat ciutadana, Medi ambient, Grup d’atenció a la víctima, Grup especial d’intervenció, Àrea d’escortes, Divisió investigació criminal entre d’altres. Ha destacat també la importància de saber treballar en equip i de que les persones hem de ser responsables amb els nostres actes. Ha acabat recordant el telèfon, aquest és el 112, que cal trucar davant d’una emergència.

Moltes gràcies per la xerrada i l’enriquiment que ha suposat per tot l’alumnat de 4t.

Aportació de la família MM de 4t A

Aquí deixem una frase que ens pot fer reflexionar sobre la nostra actitud en qualsevol grup humà en el qual estem participant i com tenim en compte o no als altres!

circulo

 

 

 

 

 

 

 

 

Aportació de la família MM de 4t A

En aquest vídeo podem aprendre i valorar el que fem per les persones que estimem i el que elles fan per nosaltres. Aprenem a ser persones entregades i generoses!

 

Una nova aportació de la família MM de 4t A

En aquest vídeo podem reflexionar sobre la companyia que tenim en les nostres vides, inclús en els moments més difícils, i aprendre a valora-la.

 

.Una nova aportació de G.C ( pare de J.C de 4t A)

En la societat actual, on es dóna molta importància a l’èxit fàcil, esdevé necessari pensar en el significat d’educar en l’esforç.

Per educar els fills en aquest valor, cal que tingueu presents aquestes consideracions:

  • Els pares i mares sou un referent, un model a imitar pels fills.
  • Afavoriu i promoveu la seva autonomia i la capacitat per pensar per si mateixos.
  • Doneu-los responsabilitats des de ben petits; l’esforç està lligat a la responsabilitat.
  • Ensenyeu-los a reconèixer les seves limitacions perquè s’esforcin a superar-les.
  • Eviteu donar-los tot el que volen: la frustració també és educativa.

El treball de l’esforç i la responsabilitat al llarg de la seva escolaritat generen unes actituds i conductes generalitzades que els ajudaran a aconseguir l’èxit educatiu.

Podeu veure el video

http://familiaiescola.gencat.cat/ca/recomanacions/recomanacions/esforc/

 

UNA PARTICIPACIÓ A L’AULA DE M.L. ( mare de G.B. de 4t B)

Aquesta setmana hem tingut una participació a l’aula. La Mònica  a partir de la premissa ” Tots som iguals i alhora diferents” ens  ha parlat de diversitat, discapacitat, discriminació, respecte…..

Una vegada més hem vist la importància d’integrar en la nostra manera de fer ” la regla d’or “.

I ens ha deixat molt clar que el comportament es contagia i som lliures, tenim capacitat d’elecció per decidir quins  valors volem que ens guiïn i ens facin de brúixola en el nostre camí.

Moltes gràcies

Aquí teniu diferents moments de la xerrada

http://www.kizoa.es/Editar-Videos-Movie-Maker/d42054005k3457424o1l1/xerrada

I després d’un descans…. seguim amb una nova aportació de M.L. ( mare de J.R de 4t.A)

Ara que ha estat  Sant Jordi, temps de llibres,  vull recomanar-vos dues lectures amb una visió sobre l’educació dels nostres fills molt interessant. La proposta de l’Ecuyer xoca amb el corrent educatiu en el que predominen les noves tecnologies i l’acumulació d’activitats pels nens en una societat cada cop més frenetica. És un tema que fa temps que em preocupa i crec que l’autora dona moltes claus. Un text del que pares i educadors podem treure molt profit.

Educar en el asombro : ¿cómo educar en un mundo frenético e hiperexigente? de Catherine L’Ecuyer. Barcelona: Plataforma, 2012.

Educar en la realidad, de Catherine L’Ecunyer. Barcelona: Plataforma, 2015.

Tots dos els podeu trobar a les llibreries i a la Biblioteca!

http://www.plataformaeditorial.com/item/262/0/3218/catherine-lecuyer.html

 

Una nova aportació de G.C ( pare de J.C.de 4t A)

Enllaço un article molt interessant ” S’ha de plorar davant dels fills

Molt bona lectura!!!

Una col·laboració de T.P ( mare de R.A de 4t A)

Hola famílies!!
aquesta cançó és del musical del petit príncep i a nosaltres ens agrada moltíssim,ens dóna una injecció d’energia positiva que tant a vegades ens fa falta, i ens recorda que som afortunats.

Una col·laboració de G.G ( mare de R.L de 4t A)

La publicació anterior ens va fer pensar que els nens i nenes d’avui dia viuen atrapats per la tecnologia i han perdut el plaer de sortir i gaudir de la natura i els jocs tradicionals, on la imaginació i l’acció eren fonamentals.
Ens agradaria proposar que si hi ha famílies que vulguin planificar i compartir activitats com excursions, senderisme, etc….no estaria gens malament poder-ho fer i donar l’oportunitat als nostres fills de conèixer altres maneres de divertir-se …..i aixecar el cap de la pantalla de tant en tant!!!!

Una nova aportació d’ A.G ( pare de P.G de 4t A.)

Mòbils, tablets, consoles……tot i que procurem controlar-ne l’ús, sempre ens acaben guanyant….
És realment aquesta la comunicació que volem?

Un curt per fer-nos reflexionar

 

Una nova col·laboració de  D. M ( mare de A .R de 4t A) 

Com fomentar l’ autoestima dels nens: vídeo molt descriptiu de com aconseguir-ho.

 

Una col·laboració de G.G. ( mare de R.L de 4t A)

Aquest any el lema de la nostra escola és “FORA MASCARES”, un objectiu que des del primer moment em va fascinar.

Poder aprendre i desenvolupar la capacitat de dir el que pensem i com ens sentim, sense ferir a l’altra persona, és un indicador d’intel.ligència emocional.

Ja sabem que d’aquesta intel.ligència no es donen notes i que de vegades ens oblidem de la seva importància,és cert….per això cal que a través d’activitats a l’aula els alumnes entenguin que és imprescindible i puguin practicar-la. Al link es recull una dinàmica de grup senzilla però que pot resultar eficaç i alhora lúdica.

Si us animeu a fer-la ja compartireu com ha anat!!

Gràcies de nou per aquest espai i el treball que feu a les tutories.

 

Una nova col·laboració de I.J ( mare de B.O de 4t b)

Lluita pels teus ideals i pels teus somnis i si caiem, ens tornarem aixecar i mentre aprendrem

 

Seguim… amb més col·laboracions. Una aportació de L.B ( mare de J.B de 4t b)
Aquest Video es molt enriquidor, doncs te una reflexió de com una persona amb limitacions, es pot desenvolupar dins el món laboral.

Es diu “un día en la vida de lidia”.

Una col·laboració de C.I ( mare de Q.L de 4t b)

M´ha arribat aquest curtmetratge, “The present” de Jacob Frey” a través de la página del gran Carles Capdevila, son només cinc minuts i el trobo genial.

Aportació d’I.J ( mare de B.O de 4t b)

He vist la pestanya d’urbanitat i per defecte professional relacionat amb l’àmbit del protocol és un tema que m’agrada i m’he entretingut alguna vegada a buscar coses i és que és un tema tant extens… Abans en dèiem urbanitat (fins hi tot el teníem com assignatura) ara potser serien normes de convivència, bones maneres, sigui com sigui, crec que és realment important conèixer algunes normes bàsiques perquè la convivència entre tots sigui molt millor i per ser persones “més educades”. Parlem de cuidar i tenir cura de les conductes i comportaments; petites actuacions davant algunes situacions, com parlem, caminem, la imatge d’un mateix, el tracte amb els altres, la puntualitat,… i un llarg, llarg, etcètera Us adjunto un vídeo divertit sobre la convivència (crec que els farà gràcia als nens)

Per cert, molt bona feina aquesta del bloc!

 

Una col·laboració de N.R ( mare d’ O.G de 4t B)

Us envio un video de Lead India (Ashok Pawale). Un vídeo molt optimista, de com la espontaneïtat dels nens venç la indiferència i falta de solidaritat de molta gent.

 

.I seguim amb les aportacions!!!! Moltes gràcies  famílies per les vostres col·laboracions!!!!

En aquest cas una col·laboració de M.L.( mare de G.B. de 4tB)

En els últims temps està molt de moda el “lipdub”.

N’hi  ha un que per mi és molt especial, no només pel missatge de la seva música (“Viu la vida”) sinó també pels seus protagonistes, els nois i noies de la Fundació Privada Àuria Les meves felicitacions per aquest Bloc. Bona feina!

 

.Una altra  col·laboració de M.M ( mare de I.M de 4t A)

Em va encantar poder venir a l’escola divendres, dia 29 a la tarda, en el dia de la PAU i els manifests de tots els cursos!

He recordat un video “La vida del pobre i el ric”. És curtet i capta l’atenció de qui el mira. Fa reflexionar del valor que hem de donar a tot el que tenim, i no oblidar-nos-en….

.Una aportació de M.M ( mare de I.M 4t A)

La Irena em va mostrar un video al YouTube, que l’Albert li havia ensenyat, i em va encantar!

LA LLIBERTAT D’EXPRESSIÓ és un dret humà i important per madurar i fer-se grans.

Em va sorprendre i alhora em va encantar que fós ella qui va tenir la iniciativa d’ensenyar-nos-el.

Jo li vaig preguntar què en pensava i em va dir: “Per fer el dibuix lliure tenien DRET a fer servir TOTS els colors des del principi i NO estava bé que el senyor els amagués després….” Aquí us deixo l’enllaç: https://youtu.be/UHwK1Lp73tc

.Una col·laboració de M.M ( mare de P.G. 4t A)
Si no heu tingut ocasió de poder veure la pel·lícula-documental de “Camino a la Escuela”, aquí teniu el seu tràiler. També podeu seguir la
sèrie “Els camins més perillosos per anar a l’escola” al Canal 33 els dijous a les 22:00 o bé a”TV3 a la carta”. M’agrada veure’ls en família. Ens ajuda tant a nosaltres com als nostres fills a valorar la sort que tenim d’anar cada dia a l’escola i disposar de tants mestres per poder-los educar.

http://www.ccma.cat/tv3/alacarta/camins-per-anar-a-lescola/el-cami-per-anar-a-lescola-de-lisrael/video/5577982/

. Una nova aportació realitzada per G.G. ( mare de R.L de 4t A)
Comparteixo una notícia. Fa referència a una metodologia que es porta a terme en alguns països del món, Finlàndia entre d’altres, per previndre situacions de bullyng. Els propis alumnes participen en un programa de treball on a través d’unes fitxes identifiquen situacions de bullyng i proposen les solucions.

Sembla molt interessant i és molt necessari estar atents a aquests comportaments.

Una nova aportació realitzada per G.S (mare de J.A. de 4t A)

Hi ha una cançó del Club Super 3, “Tots som súpers” que parla que tots els nens i nenes són únics i originals…i que cada nen és diferent.

Vàrem cantar tots junts la cançó TOTS SOM SÚPERS!!! Vàrem tornar a destacar que tots som únics i especials!!!! Idea importantíssima per anar ajudant a tenir una bona autoestima!!!

. Una nova col·laboració. En aquest cas ha estat realitzada per M.M. ( mare de P.G. de 4t A)

Aquest vídeo ens convida a somriure cada dia, sobretot entre setmana que l’escola i la feina ens porten de bòlit…… Un vídeo per petits i grans!

Vàrem mirar el vídeo. Realment ens va encantar molt a tots. Vàrem recordar la importància de somriure cada dia!!! 

. Amb el nou any ens arriba una nova aportació realitzada per G.S ( mare de J.A. 4t A)

Frases motivadores

Frases motivadores

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vàrem llegir totes les frases motivadores. Vàrem reflexionar si formen part del nostre vocabulari diari. Finalment vam destacar la importància de fer-les servir ja que a vegades ens costa reconèixer els éxits dels altres.

. Una nova aportació (realitzada per G.C pare de J.C. 4t A)

Hi ha un curtmetratge  preciós per a treballar a l’aula: la igualtat, la solidaritat, l’empatia, el respecte, acollir a tots els companys…

http://cuerdasshort.com/

 Vàrem veure el vídeo de ” Cuerdas”. Seguidament vàrem fer una reflexió destacant el paper de la Maria. Vam acordar que és molt important que hi hagi MARIES per tot arreu.

Una aportació molt interessant ( realitzada per G.G. mare de R.L. 4t A) 

  • https://www.youtube.com/watch?v=TBLogVrVMVM                                                                                                                                                                                              El vídeo de l’enllaç ens fa reflexionar sobre l’important de posar en valor als nostres iguals, posar la mirada en allò que és positiu i no passar per alt els assoliments per petits que semblin. L’activitat es podria introduir a l’aula i facilitar un espai de temps perquè els alumnes entre ells es donin missatges positius. Penso que aquesta activitat ajudarà a molts nens a incrementar la seva autoestima alhora que cohesiona al grup i pot ajudar a fer desaparèixer rivalitats i conflictes entre ells.

Als nens de 4t B vam realitzar aquesta activitat a l’aula.
Les instruccions varen ser les següents:

Cada nen/a s’imaginava que era el mestre o la mestra.

Havia d’escollir 4 alumnes i escriure en un paper un missatge positiu per cadascun d’ells.

En un altre moment la mestra, després de revisar tots els missatges, els va anar llegint sense dir qui els havia escrit.

La gran sorpresa va ser que tots van tenir missatge positiu.És cert que uns més que altres però tots!!!!

La veritat és que va ser una activitat molt bonica. Tots i totes van incrementar la seva autoestima.

Moltes gràcies.

%d bloggers like this: